Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Lubaczowie
regulamin zawiera zmiany wprowadzone
Zarządzeniem Burmistrza Miasta Lubaczowa Nr 55/2022 z dnia 12 maja 2022 r., w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Lubaczowie
Zarządzeniem Burmistrza Miasta Lubaczowa Nr 86/2023 z dnia 30 czerwca 2023 roku., w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Lubaczowie
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego zwany dalej Regulaminem, określa:
- zakres działania i zadania Urzędu Miejskiego w Lubaczowie zwanego dalej Urzędem,
- organizację Urzędu,
- zasady funkcjonowania Urzędu,
- zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych referatów oraz samodzielnych stanowisk pracy w Urzędzie.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Mieście - należy przez to rozumieć Gminę Miejską Lubaczów.
- Radzie - należy przez to rozumieć Radę Miejską w Lubaczowie,
- Burmistrzu, Zastępcy Burmistrza , Sekretarzu, Skarbniku i Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego - należy przez to rozumieć odpowiednio: Burmistrza Miasta, Zastępcę Burmistrza Miasta, Sekretarza Miasta, Skarbnika Miasta oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Lubaczowie,
§ 3
- Urząd jest budżetową jednostką organizacyjną Miasta, zaliczaną do sektora finansów publicznych.
- Przy pomocy Urzędu Burmistrz wykonuje zadania Miasta:
- własne Gminy wynikające z:
- ustaw,
- Statutu Gminy Miejskiej Lubaczów,
- uchwał Rady,
- zarządzeń Burmistrza.
- zlecone ustawowo z zakresu administracji rządowej,
- przejęte w drodze porozumień administracyjnych i umów,
- inne, wynikające z przepisów szczególnych.
- własne Gminy wynikające z:
§ 4
- Siedziba Urzędu mieści się przy ul. Rynek 26 w Lubaczowie.
- Urząd jest czynny w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
- Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w soboty, niedziele i święta w godzinach od 11.00 do 14.00.
- Na wniosek osoby zamierzającej zawrzeć małżeństwo, ślub może być udzielony poza Urzędem Stanu Cywilnego, w okręgu jego właściwości, jeżeli wskazane we wniosku miejsce zawarcia małżeństwa zapewnia zachowanie uroczystej formy jego zawarcia oraz bezpieczeństwo osób obecnych przy składaniu oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.
- Dni dodatkowo wolne od pracy w danym roku ustala Burmistrz w oparciu o odrębne przepisy.
§ 5
Przy załatwianiu spraw stosuje się przepisy kodeksu postępowania administracyjnego, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
Rozdział II
ZAKRES DZIAŁANIA i ZADANIA URZĘDU
§ 6
- Urząd jest jednostką organizacyjną Miasta powołana do wykonywania zadań publicznych o znaczeniu lokalnym.
- Urząd stanowi aparat pomocniczy Rady, jej komisji i Burmistrza.
- Siedzibą Urzędu jest miasto Lubaczów, ul. Rynek 26.
- Urząd funkcjonuje jako jednostka budżetowa, działająca z mocy ustawy.
- Urząd posiada numer identyfikacji REGON 000525820 oraz numer identyfikacji podatkowej NIP 793-13-22-488.
- Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy. Burmistrz Miasta Lubaczowa wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu
§ 7
- Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Miasta, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
- W szczególności do zadań Urzędu należy:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Miasta,
- wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
- przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Miasta, oraz innych aktów organów gminy,
- realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Miasta,
- zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów Miasta,
- zapewnienie organom Miasta możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
- prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
- wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
- przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
- prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
- przechowywanie akt,
- przekazywanie akt do archiwów,
- realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
Rozdział III
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 8
- Kierownictwo Urzędu stanowią:
- Burmistrz (BM),
- Zastępca Burmistrza (ZB),
- Sekretarz (S),
- Skarbnik (SK).
- Burmistrz może powierzyć prowadzenie spraw w swoim imieniu Zastępcy Burmistrza lub Sekretarzowi.
- W skład Urzędu wchodzą następujące referaty, biura i samodzielne stanowiska pracy.
- Referat Finansowo Budżetowy, w oznaczeniu akt używa symbolu FN,
- Referat Podatków i Opłat, w oznaczeniu używa symbolu PD,
- Urząd Stanu Cywilnego, w oznaczeniu akt używa symbolu USC, w sprawach z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych, w oznaczeniu akt używa symbolu SO,
- Referat Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, w oznaczeniu akt używa symbolu RG,
- Referat Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska w oznaczeniu akt używa symbolu GPR,
- Referat Inwestycji i Rozwoju, w oznaczeniu akt używa symbolu RIR,
- Biuro Promocji i Informacji, w oznaczeniu akt używa symbolu BPI,
- Referat Organizacyjny i Kadr, w oznaczeniu akt używa symbolu OR, w sprawach z zakresu ochrony informacji niejawnych OIN,
- Biuro Obsługi Mieszkańców, w oznaczeniu akt używa symbolu BOM,
- Referat Sportu, w oznaczeniu akt używa symbolu RS,
- Główny specjalista ds. obsługi Rady Miejskiej, w oznaczeniu akt używa symbolu BR,
- Główny specjalista ds. obsługi biura Burmistrza i Zastępcy Burmistrza,
- Inspektor Ochrony Danych, w oznaczeniu akt używa symbolu IOD,
- Informatyk Urzędu, w oznaczeniu akt używa symbolu IM,
- Radca Prawny, w oznaczeniu akt używa symbolu RP.
- Na czele referatów i biur stoją kierownicy.
§ 9
- Referaty dzielą się na stanowiska pracy.
- Podziału referatów na stanowiska pracy dokonuje Burmistrz w drodze zarządzenia.
- Podział zadań w komórkach organizacyjnych na poszczególne stanowiska określają zakresy czynności zatwierdzane przez Burmistrza na wniosek kierownika referatu, w uzgodnieniu z Sekretarzem.
§ 10
Status pracowników samorządowych określają odrębne przepisy.
§ 11
Strukturę organizacyjną Urzędu obrazuje graficzny schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
Rozdział IV
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 12
Urząd działa w oparciu o następujące zasady:
- praworządności,
- służebności wobec społeczności lokalnej,
- racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
- jednoosobowego kierownictwa,
- kontroli wewnętrznej,
- podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu i poszczególne referaty, oraz wzajemnego współdziałania,
§ 13
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
§ 14
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.
§ 15
- Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
- Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 16
- Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości poleceń i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
- W czasie nieobecności Burmistrza Miasta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków służbowych przez Burmistrza, jego obowiązki przejmuje i Urzędem kieruje Zastępca Burmistrza, w czasie nieobecności Burmistrza i Zastępcy Burmistrza obowiązki Burmistrza przejmuje i Urzędem kieruje Sekretarz Miasta.
- Urzędem kieruje Burmistrz przy pomocy swojego Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Burmistrzem za realizację zadań, każdy w swoim zakresie.
- Kierownicy poszczególnych referatów kierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań referatów i ponoszą za to odpowiedzialność przed Burmistrzem.
- Kierownicy poszczególnych referatów Urzędu są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nad nimi nadzór, z wyłączeniem pracowników Biura Promocji i Informacji, którzy bezpośrednio podlegają Zastępcy Burmistrza Miasta.
- Zasady podpisywania pism przez Burmistrza i osoby funkcyjne w Urzędzie określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
Rozdział V
DZIAŁALNOŚĆ KONTROLNA
§ 17
- W Urzędzie kontrolę sprawują:
- Komisja Rewizyjna Rady,
- Burmistrz, Zastępca, Sekretarz i Skarbnik odpowiedzialni za powierzone im zadania oraz kierownicy referatów w stosunku do pracowników bezpośrednio im podległym,
- zespoły kontrolne powołane doraźnie przez Burmistrza.
- Szczegółowe zasady i tryb kontroli określa Burmistrz w odrębnym zarządzeniu.
Rozdział VI
ZAKRESY ZADAŃ BURMISTRZA, ZASTĘPCY BURMISTRZA, SEKRETARZA I SKARBNIKA
§ 18
§ 19
§ 20
§ 21
Rozdział VII
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI
§ 22
Zadania wspólne
Do wspólnych zadań referatów, kierowników i samodzielnych stanowisk należy w szczególności:
- zapewnienie właściwej i terminowej realizacji:
- zadań określonych w strategii, programach rozwoju i budżecie Miasta z odpowiednim zachowaniem tajemnicy państwowej i służbowej oraz ochrony danych osobowych,
- obsługi interesantów,
- opracowywanie propozycji zmian w strategii rozwoju Miasta,
- tworzenie inicjatyw i opracowywanie propozycji do projektów planów i programów rozwojowych Miasta w zakresie działania referatu,
- przygotowywanie okresowych analiz, ocen, informacji i sprawozdań zleconych przez zwierzchnika służbowego,
- wykonywanie uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,
- przygotowywanie projektów aktów stanowionych przez organy Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z załatwianiem wniosków i interpelacji radnych, komisji,
- prowadzenie spraw związanych z załatwieniem skarg i wniosków obywateli, przygotowywanie projektów odpowiedzi oraz przyjmowanie interesantów w tych sprawach,
- prowadzenie postępowań administracyjnych, przygotowywanie projektów rozstrzygnięć i decyzji administracyjnych zgodnie z przepisami prawa,
- współdziałanie między referatami oraz właściwymi organami administracji samorządowej i rządowej w zakresie prawidłowej realizacji zadań referatów,
- prowadzenie kontroli wewnętrznej i zewnętrznej referatów oraz jednostek organizacyjnych gminy, zgodnie z zakresem swego działania,
- prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, likwidacją i reorganizacją gminnych jednostek organizacyjnych oraz współudział w opracowywaniu ich statutów i regulaminów,
- organizowanie i przeprowadzanie przetargów zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,
- merytoryczne przygotowywanie wniosków dot. środków finansowych pomocowych zewnętrznych i współdziałanie w tym zakresie z właściwym referatem,
- przygotowywanie informacji do biuletynu i mediów o działaniach podejmowanych przez referat oraz reagowanie na krytykę prasową,
- wykonywanie zadań z zakresu obronności, ochrony ludności, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej oraz BHP,
- opracowywanie projektów zakresów działania referatów, projektów ich zmian oraz zakresów czynności pracowników,
- organizacyjno-techniczne zabezpieczenie narad oraz spotkań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza lub Sekretarza,
- prawidłowa realizacja zadań budżetowych w zgodności z dyscypliną finansów publicznych w zakresie działania podległego wydziału lub komórki organizacyjnej,
- prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady i jednostkom pomocniczym gminy w wykonywaniu ich zadań, opracowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,
- współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
- przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,
- współdziałanie z Sekretarzem w zakresie szkolenia, doskonalenia zawodowego oraz ustalenia zakresu czynności dla pracowników danego referatu,
- przechowywanie akt,
- stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- prowadzenie rejestrów skarg, wniosków i listów wpływających do danego referatu,
- usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,
- przygotowanie i aktualizowanie informacji dotyczącej zadań referatu publikowanych w BIP,
- wykonywanie prac zleconych przez kierownictwo Urzędu, a nie ujętych w niniejszym Regulaminie.
§ 23
§ 24
§ 25
Referat Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska
§ 26
Referat Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
§ 27
§ 28
§ 29
§ 30
§ 31
§ 32
§ 33
§ 34
Samodzielne stanowisko ds. Funduszy Zewnętrznych
§ 35
Samodzielne stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej
§ 36
Samodzielne stanowisko ds. obsługi biura Burmistrza i Zastępcy Burmistrza
§ 37
§ 371
Samodzielne stanowisko – Inspektor ochrony danych
Rozdział VIII
TRYB PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG
§ 38
- Burmistrz przyjmuje strony w sprawie skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godz. od 10:00 do 14:00.
- Zastępca Burmistrza przyjmuje strony w sprawie skarg i wniosków w każdy czwartek w godz. od 10:00 do 14:00.
- Sekretarz, Skarbnik i Kierownicy referatów oraz pracownicy Urzędu przyjmują strony w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Urzędu.
- Informacja o dniach i godzinach przyjęć stron w sprawach skarg i wniosków winna być umieszczona w widocznym miejscu.
§ 39
- Skargi wnoszone do Urzędu mogą mieć formę pisemną lub ustną.
- Pracownik przyjmujący skargę składaną w formie ustnej zobowiązany jest na tą okoliczność sporządzić protokół przyjęcia skargi i przekazać do rejestracji w dzienniku korespondencji.
- Protokół z przyjęcia skargi zawiera:
- datę przyjęcia,
- imię i nazwisko oraz adres składającego skargę,
- zwięzłe określenie sprawy,
- imię i nazwisko przyjmującego skargę,
- podpis składającego.
- Burmistrz po zapoznaniu się z treścią skargi, przekazuje ją do rozpatrzenia Sekretarzowi.
§ 40
- Nad prawidłowością załatwienia zapytań, wniosków i skarg czuwa Sekretarz.
- Rejestr skarg i wniosków prowadzi Sekretarz.
Rozdział IX
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 41
- Poza zadaniami wymienionymi w zakresie zadań referatów, biura i samodzielnych stanowisk, Burmistrz może polecać wykonanie innych prac niż wymienione w regulaminie,
- Prawa i obowiązki pracowników Urzędu, zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy związane z wewnętrznym porządkiem pracy określa Regulamin Pracy Urzędu Miejskiego w Lubaczowie.
§ 42
- Ustalenia zawarte w Regulaminie organizacyjnym nie naruszają statutowych kompetencji i uprawnień jednostek organizacyjnych Miasta.
- Sprawy sporne wynikające z przepisów Regulaminu organizacyjnego rozstrzyga Burmistrz.
§ 43
Załączniki nr 1 i 2 do Regulaminu stanowią jego integralną część.
§ 44
Zmiany Regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego wprowadzenia.
drukuj (Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Lubaczowie)
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Dorota Zwierzyńska; Sekretarz Miasta; sekretarz (at) um.lubaczow.pl
- opublikował: Maciej Kobiałkadata publikacji: 2020-03-29 14:45
- zmodyfikował: Andrzej Głaz; Informatyk w Referacie Organizacyjnym i Kadr; a.glaz (at) um.lubaczow.plostatnia modyfikacja: 2023-06-30 12:33
Załączniki do Regulaminu Organizacyjnego
- załącznik nr 1 - Schemat organizacyjny Urzędu.pdf (PDF) 18.87kB - otwórz plik w Google Docs - Viewer(dodano: 2022-05-19 14:23, ostatnia modyfikacja: 2022-05-19 14:24)
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Dorota Zwierzyńska; Sekretarz Miasta; sekretarz (at) um.lubaczow.pldata wytworzenia: 2022-05-12
- opublikował: Andrzej Głaz; Informatyk w Referacie Organizacyjnym i Kadr; a.glaz (at) um.lubaczow.pldata publikacji: 2022-05-19 14:23
- zmodyfikował: Andrzej Głaz; Informatyk w Referacie Organizacyjnym i Kadr; a.glaz (at) um.lubaczow.plostatnia modyfikacja: 2022-05-19 14:24
- załącznik nr 2 - zasady podpisywania pism (PDF) 133.43kB(dodano: 2020-04-02 12:04, ostatnia modyfikacja: 2020-04-02 12:04)
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Dorota Zwierzyńska; Sekretarz Miasta; sekretarz (at) um.lubaczow.pl
- opublikował: Maciej Kobiałkadata publikacji: 2020-04-02 12:04
- zmodyfikował: Maciej Kobiałkaostatnia modyfikacja: 2020-04-02 12:04