Odnośniki
Banery
Treść strony
§ 21 (z Regulaminu Organizacyjnego UM)
Skarbnik wykonuje zadania z zakresu polityki finansowej Miasta, księgowości budżetowej i gospodarki finansowej, przestrzegania dyscypliny finansów publicznych, planowania budżetowego oraz polityki długu.
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
- koordynowanie i przygotowanie projektu budżetu Miasta i dokonywanie w nim zmian,
- koordynowanie i przygotowanie projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej i dokonywanie w niej zmian,
- nadzór nad prawidłowością realizacji budżetu Miasta,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w sprawie zmian w budżecie,
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków głównego księgowego budżetu Miasta i głównego księgowego Urzędu,
- prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości, ustawy o finansach publicznych oraz innych aktów prawnych, w tym opracowywanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
- przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej Miasta,
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
- informowanie Rady o odmowie złożenia kontrasygnaty,
- parafowanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w sprawach dotyczących zobowiązań finansowych,
- opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla Miasta,
- nadzór nad gospodarowaniem środkami budżetowymi, a w szczególności nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi Miasta,
- opracowywanie przepisów wewnętrznych dot. gospodarki finansowej,
- przygotowywanie i organizowanie obiegu dokumentów finansowych w zakresie kompletności i rzetelności ich sporządzania dla operacji gospodarczych i finansowych,
- nadzór nad gospodarką finansową miejskich jednostek organizacyjnych,
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie upoważnień udzielonych przez Burmistrza,
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą Referatu Finansowego - Budżetowego oraz Referatu Podatków i Opłat,
- współpraca z Radą i jednostkami organizacyjnymi Miasta,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim i bankami,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Dorota Zwierzyńska; Sekretarz Miasta; sekretarz (at) um.lubaczow.pl
- opublikował: Maciej Kobiałkadata publikacji: 2020-04-05 17:00
- zmodyfikował: Maciej Kobiałkaostatnia modyfikacja: 2020-04-07 08:14
Metryka strony
Ilość odwiedzin obecnej strony: 10153
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2020-04-07 08:14:13