Biuletyn Informacji Publicznej
BIP Urzędu Miejskiego w Lubaczowie

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • https://www.lubaczow.pl
  • https://epuap.gov.pl/
  • https://obywatel.gov.pl/

Treść strony

§ 29 (z Regulaminu Organizacyjnego UM)

1. Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą sprawy z zakresu ustawy prawo o aktach stanu cywilnego i kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności:

  1. dokonywanie rejestracji aktów stanu cywilnego oraz wpisów w rejestrze stanu cywilnego prowadzonym przez ministra do spraw wewnętrznych w systemie teleinformatycznym,
  2. występowanie o nadanie numeru PESEL po sporządzeniu aktu urodzenia,
  3. aktualizowanie rejestru PESEL po sporządzeniu aktu małżeństwa oraz aktu zgonu,
  4. wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym,
  5. wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego przypiskach,
  6. wydawania zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
  7. wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
  8. odtwarzanie i ustalanie treści aktu stanu cywilnego (urodzeń, małżeństw i zgonów),
  9. transkrypcja aktów stanu cywilnego sporządzanych za granicą,
  10. wydawanie zaświadczeń o braku ksiąg lub zapisu w księgach stanu cywilnego,
  11. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
  12. przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa,
  13. przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
  14. przyjmowanie oświadczeń osób rozwiedzionych o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
  15. wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o prawo o aktach stanu cywilnego oraz kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
  16. wydawanie decyzji o zmianie imienia i nazwiska,
  17. nanoszenie wzmianek i przypisków w aktach stanu cywilnego na podstawie orzeczeń i postanowień sądowych oraz decyzji administracyjnych,
  18. usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL,
  19. sporządzanie miesięcznych sprawozdań statystycznych dotyczących urodzeń małżeństw i zgonów,
  20. korespondencja z placówkami konsularnymi w kraju i za granicą,
  21. przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego od 1890r.

2. Z zakresu spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych:

  1. prowadzenie rejestru mieszkańców i cudzoziemców,
  2. przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych i wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu,
  3. meldowanie cudzoziemców oraz prowadzenie rejestru pobytów czasowych cudzoziemców,
  4. prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących zameldowania i wymeldowania w trybie administracyjnym,
  5. zakładanie kart osobowych mieszkańców /w formie elektronicznej /oraz aktualizowanie danych w nich zawartych,
  6. uzupełnianie brakujących danych osobowych w zbiorze stałych mieszkańców,
  7. prowadzenie rejestru wyborców oraz sporządzanie spisów wyborców, wykazu dzieci spełniających obowiązek szkolny oraz wykazu osób do kwalifikacji wojskowej,
  8. wydawanie zaświadczeń w sprawach meldunkowych oraz wyborczych z posiadanych akt,
  9. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz wprowadzanie do Rejestru Dowodów Osobistych,
  10. sprawdzanie wniosków z aktami stanu cywilnego - zlecanie migracji aktów stanu cywilnego,
  11. zakładanie kopert dowodowych,
  12. wydawanie dowodów osobistych,
  13. przyjmowanie wniosków oraz doręczanie dowodów osobistych osobom niepełnosprawnym w domach i szpitalu,
  14. wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego,
  15. wysyłanie zawiadomień o utracie dowodu osobistego,
  16. wydawanie zaświadczeń z akt dowodów osobistych.
  17. prowadzenie spraw związanych z wydaniem zezwoleń na zbiórki publiczne na obszarze Miasta, nadzór nad przebiegiem zbiórek oraz sposobem wykorzystania zebranych środków,
  18. sprawowanie nadzoru nad zbiórkami publicznymi przeprowadzonymi w oparciu o zezwolenia organów administracji rządowej i samorządowej,
  19. prowadzenie spraw z zakresu repatriacji,
  20. przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach publicznych na terenie Miasta i przygotowanie decyzji zakazujących zgromadzeń publicznych.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Dorota Zwierzyńska; Sekretarz Miasta; sekretarz (at) um.lubaczow.pl
  • opublikował: Maciej Kobiałka
    data publikacji: 2020-04-07 08:39
  • zmodyfikował: Maciej Kobiałka
    ostatnia modyfikacja: 2020-04-07 08:39

drukuj całą stronę

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 827
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2020-04-07 08:39