§ 29 (z Regulaminu Organizacyjnego UM)
- Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą sprawy z zakresu ustawy prawo o aktach stanu cywilnego i kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności:
- dokonywanie rejestracji aktów stanu cywilnego oraz wpisów w rejestrze stanu cywilnego prowadzonym przez ministra do spraw wewnętrznych w systemie teleinformatycznym,
- występowanie o nadanie numeru PESEL po sporządzeniu aktu urodzenia,
- aktualizowanie rejestru PESEL po sporządzeniu aktu małżeństwa oraz aktu zgonu,
- wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym,
- wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego przypiskach,
- wydawania zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
- wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
- odtwarzanie i ustalanie treści aktu stanu cywilnego (urodzeń, małżeństw i zgonów),
- transkrypcja aktów stanu cywilnego sporządzanych za granicą,
- wydawanie zaświadczeń o braku ksiąg lub zapisu w księgach stanu cywilnego,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
- przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa,
- przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
- przyjmowanie oświadczeń osób rozwiedzionych o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o prawo o aktach stanu cywilnego oraz kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
- wydawanie decyzji o zmianie imienia i nazwiska,
- nanoszenie wzmianek i przypisków w aktach stanu cywilnego na podstawie orzeczeń i postanowień sądowych oraz decyzji administracyjnych,
- usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL,
- sporządzanie miesięcznych sprawozdań statystycznych dotyczących urodzeń małżeństw i zgonów,
- korespondencja z placówkami konsularnymi w kraju i za granicą,
- przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego od 1890r.
- Z zakresu spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych:
- prowadzenie rejestru mieszkańców i cudzoziemców,
- przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych i wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu,
- meldowanie cudzoziemców oraz prowadzenie rejestru pobytów czasowych cudzoziemców,
- prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących zameldowania i wymeldowania w trybie administracyjnym,
- zakładanie kart osobowych mieszkańców /w formie elektronicznej /oraz aktualizowanie danych w nich zawartych,
- uzupełnianie brakujących danych osobowych w zbiorze stałych mieszkańców,
- prowadzenie rejestru wyborców oraz sporządzanie spisów wyborców, wykazu dzieci spełniających obowiązek szkolny oraz wykazu osób do kwalifikacji wojskowej,
- wydawanie zaświadczeń w sprawach meldunkowych oraz wyborczych z posiadanych akt,
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz wprowadzanie do Rejestru Dowodów Osobistych,
- sprawdzanie wniosków z aktami stanu cywilnego - zlecanie migracji aktów stanu cywilnego,
- zakładanie kopert dowodowych,
- wydawanie dowodów osobistych,
- przyjmowanie wniosków oraz doręczanie dowodów osobistych osobom niepełnosprawnym w domach i szpitalu,
- wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego,
- wysyłanie zawiadomień o utracie dowodu osobistego,
- wydawanie zaświadczeń z akt dowodów osobistych.
- prowadzenie spraw związanych z wydaniem zezwoleń na zbiórki publiczne na obszarze Miasta, nadzór nad przebiegiem zbiórek oraz sposobem wykorzystania zebranych środków,
- sprawowanie nadzoru nad zbiórkami publicznymi przeprowadzonymi w oparciu o zezwolenia organów administracji rządowej i samorządowej,
- prowadzenie spraw z zakresu repatriacji,
- przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach publicznych na terenie Miasta i przygotowanie decyzji zakazujących zgromadzeń publicznych.
- Z zakresu prowadzenia archiwum zakładowego:
- przyjmowanie dokumentów do archiwizowania zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- dokonywanie przeglądu dokumentów i występowanie z wnioskiem o ich niszczenie,
- udostępnianie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, dokumentów będących na stanie archiwum,
- współdziałanie z Archiwum Państwowym, przekazywanie mu materiałów archiwalnych,
- prowadzenie sprawozdawczości z archiwum zakładowego.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Dorota Zwierzyńska; Sekretarz Miasta; sekretarz (at) um.lubaczow.pl
- opublikował: Maciej Kobiałkadata publikacji: 2020-04-07 08:39
- zmodyfikował: Andrzej Głaz; Informatyk w Referacie Organizacyjnym i Kadr; a.glaz (at) um.lubaczow.plostatnia modyfikacja: 2024-11-20 10:12
Pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego
Anna Gorzelnik
Kierownik USC;
anna.gorzelnik (at) usc.lubaczow.pl;
16 632 80 10 wew. 66Mariola Kolasa
Z-ca kierownika USC;
mariola.kolasa (at) usc.lubaczow.pl;
16 632 80 10 wew. 67Agnieszka Grudowska
Inspektor - ewidencja ludności / dowody osobiste;
agnieszka.grudowska (at) usc.lubaczow.pl;
16 632 80 10 wew. 68Renata Wnuk
Inspektor - dowody osobiste;
renata.wnuk (at) usc.lubaczow.pl;
16 163 80 10 wew. 69
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Stankiewicz; Kierownik Referatu Organizacyjnego i Kadr; a.stankiewicz (at) um.lubaczow.pl
- opublikował: Maciej Kobiałkadata publikacji: 2021-03-30 22:21
- zmodyfikował: Maciej Kobiałkaostatnia modyfikacja: 2021-03-30 22:25