Burmistrz Miasta - Krzysztof Szpyt
telefon: 16 632 80 10 wewnętrzny 31
e-mail: k.szpyt (at) um.lubaczow.pl
Sekretariat Burmistrza Miasta pokój nr A7 - I piętro
§ 18 (z Regulaminu Organizacyjnego UM)
Do wyłącznych kompetencji Burmistrza należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i reprezentowanie go na zewnątrz,
- podejmowanie czynności należących do jego kompetencji w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
- powoływanie i odwoływanie w drodze zarządzenia Zastępcy Burmistrza,
- występowanie z wnioskiem o powołanie i odwołanie Skarbnika,
- wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej,
- udzielanie pełnomocnictwa w sprawach należących do jego kompetencji, a w szczególności Zastępcy Burmistrza, Sekretarzowi lub innym pracownikom Urzędu do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- udzielanie pełnomocnictw procesowych,
- składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Miasta,
- przygotowywanie projektu budżetu, sprawozdań z jego wykonania, realizacja budżetu Miasta,
- wykonywanie uchwał Rady,
- przedkładanie na sesje Rady sprawozdań z wykonania uchwał,
- reprezentowanie organów gminy w postępowaniu sądowym i administracyjnym,
- składanie Radzie wniosków i propozycji w sprawie wykorzystania mienia komunalnego,
- koordynowanie działalności służb użyteczności publicznej i miejskich jednostek organizacyjnych,
- bezpośrednie kontakty z przedsiębiorcami,
- wydawanie zarządzeń wprowadzających w życie regulaminy dotyczące działalności Urzędu,
- uczestnictwo w pracach związków i porozumień międzygminnych,
- gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu, zawieranie umów z pracownikami samorządowymi oraz kierownikami jednostek organizacyjnych,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz pracowników samorządowych, upoważnionych przez Burmistrza do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
- rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczących podziału zadań,
pełnienie funkcji szefa Obrony Cywilnej, - wykonywanie innych zadań własnych i zleconych, zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Dorota Zwierzyńska; Sekretarz Miasta; sekretarz (at) um.lubaczow.pl
- opublikował: Maciej Kobiałkadata publikacji: 2020-03-31 19:11
- zmodyfikował: Maciej Kobiałkaostatnia modyfikacja: 2020-04-06 10:44